FANDOM

Tien Shinhan.jpg

Tien Shinhan ikonisessa vihreässä asussaan.

Tien Shinhan
myös Tenshinhan ja pelkkä Tien on Dragonball-sarjan entinen antagonisti ja yksi Dragonball Z:n ensimmäisistä protagonisteista, hän esiintyy myös lyhyitä pätkiä Dragonball GT:ssä.

Tien on omistanut elämänsä kamppailulajeille ja on kevyesti yksi voimakkaimmista ihmisistä maan päällä. Tien on tunnettu rohkeudestaan puolastaa Maata usein itseään paljon voimakkaampia vihollisia vastaan. Vapaa-aikansa Tien viettää harjoitellessa elinikäisen parhaan ystävänsä, Chiaotzun kanssa.

Luonne Muokkaa

Tien on melko ujo ja viettää mielellään vapaa-aikaansa joko yksin tai Chiaotzun seurassa. Hän harrastaa lentopalloa ja kamppailulajeja.

Alun perin Tien oli kylmä antagonisti, joka vähät välitti muista. Hän oli brutaali taistelija, joka muun muassa katkaisi Yamchan jalan 22:ssa Maailman Vahvin-turnauksessa. Vaikakkin hän oli kylmä, hänen ystävänsä Chiaotzu oli hänelle äärimmäisen tärkeä ja hän myös Chiaotzulle. Hän palvoi mestariaan Tao Pai-Paita ja halusi myös tulla kuuluisaksi salamurhaajaksi, kuten mestarinsa. Mestari Roshin ja Gokun neuvojen myötä hänestä tuli lämminsydämisempi ja yksi Maan arvostetuimmista sotureista. Hän alun perin aikoi tappaa Gokun turnauksessa, mutta tajusi myöhemmin tämän ajatuksen olevan hänen mestareidensä Shenin ja Taon istuttamia. Hänestä tulee tämän myötä tärkeä liittolainen Z-Ryhmälle ja hän omisti elämänsä heikompien suojelemiselle. Hän paikoin yritti unohtaa vanhat tapansa katsomalla tulevaisuuteen.

Dragonball Z:n aikoihin Tien jatkoi rigorista harjoittelua Gokun ohittamisen toiveissa. Hän muun muassa taistelee urheasti Juuresmiestä vastaan ja voittaakin, mutta Nappa syöksee sekä Chiaotzun että Tienin sankarillisiin kuolemiin, myöhemmin Porunga herätti hänet, Chiaotzun ja Yamchan henkiin. Androidisaagan aikoihin Tien osallistui lukuisiin taisteluihin, ensin yrittäessään estääAndroideja löytämästä Gokua, sittemmin Celliä pääsemästä käsiksi samaan porukkaan. Hän myös osallistui viimeiseen taisteluun Celliä vastaan. Seitsemän vuotta myöhemmin Tien palasi Gokun ja Gohanin avuksi Super Buuta vastaan, mutta sai vain pahasti selkäänsä ja kuoli Maan tuhoutuessa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki